6 Haziran 2010 Pazar

Araç Seçimi ve Benim Hikayem

Bugün, twingo'mu alalı tam 3 ay oldu =)

Sanırım birbirimize alışmaya başladık. Artık nereleri 2. vites ile gideceğimizi, yaklaşık fren mesafemizin ne olduğunu hatta ortalama yakıt tüketimimizi bile birlikte değerlendirebiliyoruz.

Araç hakkında konuşmak gerekirse, kısıtlı bir bütçem olduğu için bir çok seçenek arasında gittim durdum. İlk başlarda satın almayı düşündüğüm 87 model "Çakal Kasa" BMW 315'i saymazsak Opel Corsa, Ford Ka, Renault Twingo, Citroen Saxo ve Peugeot 106 arasında bir seçim yapmam gerekiyordu. İlk başlarda Ford Ka'yı oldukça beğendim, dış görünüş olarak. Araba istememin en büyük nedeni sıkça bir yerden bir yere bilgisayar kasası, monitör, muhtelif parçalar taşımam olduğundan, yetersiz iç hacmi nedeniyle Ka'yı üzülerek eledim. Saxo ve 106 hem fiyat olarak beni aştılar, hem de temizini bulmak oldukça güç. Bir ara ciddi şekilde 1.5 dizel Saxo düşündüm, motor bildiğimiz "yanık bitkisel yağ" ile çalışabilen, eski dizellerden, yani kırsal motorinle bile kullanabiliyorsunuz. Ancak dediğim gibi, temizine hiç denk gelemedim.

Geriye Corsa ile Twingo kaldı. Seçenekler ikiye inince kıyasıya bir araştırma yapmaya başladım, parça fiyatları, yakıt tüketimi, konfor, donanımlar, kronik arızalar vs... Danıştığım hemen herkes Corsa önerdi, en azından arabaya benziyor diyerekten :) e peki yakıtı ne durumda diyorum, cevap yok, kronik arızası var mıdır diyorum, direksiyon kutusu, konforu nasıldır diyorum, hiç binmedim ki cevapları... "Yahu binmediğin kullanmadığın bir aracı nasıl önerebilirsin ki?" dedim son sorduğum kişiye ve bu işin eşe dosta danışarak olmayacağına karar verdim.

Şanslıyım ki, iki aracı da canlı olarak arkadaşlarım sayesinde inceleme fırsatı buldum. Açık konuşmak gerekirse; evet, Corsa daha bir "arabaya benziyor". C sınıfı bir araç alın, kopyala yapıştır diyerek Paint'e yapıştırın. Ctrl+W kullanarak boyut ayarlamaya gelin, koltukları, koltuk aralarını, konsolu, bagajı %70 oranına ayarlayın, karşınıza çıkan şey Corsa. Görsel olarak durum bu. Ayrıntılara indiğimizde, bagaj hacmi sınırlı şekilde arttırılabiliyor, koltukları ve konsol beni rahatsız etti, çok sıkışık geldiler.

Twingo'yu incelerken ise çok farklı bir hisse kapıldım. Başlamadan önce, arabalardan; özellikle Mercedes E serisinden alt sınıf arabalardan nefret eden kardeşimin yorumunu aktarayım size;

"Bu arabanın tasarımında, her bir parçasında Altın Oran kullanmışlar kesinlikle. Göze çok hoş geliyor, dinlendiriyor insanı."

Aynen böyle dedi :) Durum da gerçekten öyle sanırım; dıştan baktığınızda kasaya oranla büyük bir kapıyla karşılaşıyorsunuz, camlar, tampon, farlar... Hepsi birbiriyle acayip bir uyum içerisinde. Twingo'nun neredeyse bütün reklamlarında bayanlar rol alıyor, dışta yaratılan bu sevimli havaya şaşmamak lazım :)

İç kısıma baktığımızda, kapı kollarından ayar düğmelerine kadar cırtlak sarı hakim, döşemeler ve konsolun rengi açık gri. Önünüzde kocaman bir cam var, sunroof'lu bir Twi alırsanız eğer, o camdan da büyük bir sunroofa sahip oluyorsunuz :) Hız ve yakıt göstergesi alışılmışın aksine konsolun tam ortasında, direksiyonun arkasında sadece emniyet kemeri ve arıza ışıklarından oluşan bir gösterge var. Gözü yoracak hiçbirşey eklenmemiş konsola.

Aracın "monospace" tasarımına değinmezsem olmaz; nedir bu monospace? Şudur; arabayı tasarlarken içerisine hiç koltuk koymayın. Bomboş bir mekan tasarlayın, bagaj kavramı bile olmasın. Sonra tüm koltukları sürgülü olarak yerleştirin, istenildiğinde arka koltuklar yatırılsın, istendiğinde katlansın, istendiğinde komple sökülebilsin! Ön koltuklar öne yatsın, arkaya rahat binilsin, daha da rahat moda geçilip ön koltuklar arka koltukların ucuna kadar geriye yaslansın, arabanın içi iki kişilik yatak olsun ! Gerçekten çığır açan bir tasarımı var iç mekanın, bazen arabaya nerden binsem diye düşünüyorum hatta :D Bagajım olmadığı zaman koltukları tamamen geriye yaslıyorum, Laguna'da bile olmayan bir diz mesafesi sağlıyorum arkada. Etkinliklere giderken arka koltukları yatırıp katlıyorum, 4 bilgisayar kasası + 4 Monitör + bunların klavye mause fiş gibi ekipmanları+ 10 tane büyük anakart kutusu gibi devasa yüklemeler yapabiliyorum, öne de bir kişi oturtarak :)

Yukarıdan anlayacağınız üzere Corsa ile Twingo arasındaki seçimim de kullanım amacım doğrultusunda, fazla zor olmadı. Corsa 1.4 litre motora sahip, Twi ise 1.2 litre. Corsa 60 Beygir/105 Nm tork - Twingo 60 Bg/90 Nm tork verebiliyor. Corsa'nın Twi'den 100 kg ağır olduğunu belirtmekte fayda var.

Donanım olarak da Twingo'da bulunup Corsa'da bulunmayan özellikler şunlar; (99 Twingo fiyatına ancak 97 Corsa alabiliyorsunuz. O yüzden karşılaştırmayı 99 Twi - 97 Corsa üzerinden yaptım. Üstelik 97 Corsa twi'den 1-2bin lira daha pahalı)

- Sürücü ve Yolcu Havayastıkları, Uzaktan Kumanda, Hıza Duyarlı Elektronik Direksiyon, Elektrikli Aynalar, Üçüncü Stop Lambası.

3 ay sonra baktığımda yerinde bir karar vermişim diye düşünüyorum. Beklentilerimin üzerinde bir araç aldım, keyfini sürüyorum:)

Bu blogu açmamdaki amaç ise, yaptığım bazı işlemleri zamanla kaybetmek istememem, derli toplu bir şekilde herkesin görebileceği bir yerde durmaları. Yoksa Twingo hakkında herşeyi fazlasıyla bulabileceğiniz sıcak bir ortam zaten var: www.twingofanclub.com . Kulüpteki kullanıcı adım Stranger, bilgisayar ve teknoloji forumlarında ise StrangerXT nickini kullanıyorum genelde :)

Daha çok teknik bilgi, Twingo üzerinde çalışırken edindiğim deneyimleri yakın zamanda burada bulabileceksiniz.

Umarım faydalı olur :)

7 yorum:

  1. çok güzel biir twingo tanıtımı olmuş emeğine sağlık :) kısmetse bu hafta içi bende bir twingo sahibi oluyorum. sürüşü bakımından rahat mı araç acaba?

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Yanlış meslek mi seçtin !? :)
    Şu sıra yetmişbeşi yaşayan bir emekliyimdir. Hayâtım için, asıl evimle yazlık evim arasında geçen bir kısır döngüdür, diyebilirim. Bir de, Reno Clio arabam vardır. Ful donanımlı bir Clio. Önceki arabam da Reno (Broadway) idi. Bundan ziyâdesiyle memnun kalınca, sonrakini de aynı Marka’dan seçmekte tereddüt etmedim. Hem de gerçekten yanılmamış oldum. Hâzâ iyi bir araba almışım.
    Şimdi… Henüz bekâr olup yanımda yaşayan küçük oğlum adına, Clio’dan el çekmek istemekteyim. Yukarıda Reno’dan sitâyişle bahsettim ya… Hâl böyle olunca… Kendime de, gene Reno’dan (dizayn olarak favorim ise 2000 öncesi Corsa’dır) ucuz bir araba (tercîhan Twingo) düşünürken, senin şu enfes yorumunla karşılaştım.
    Yaşını bilmiyorsam da, oğullarım çağında olduğunu tahmin etmekteyim. Bre Bilâl Evlât ! Nasıl bir dildir bu seninki ? Şaka yapmıyorum ha; alay ise aslâ !.. Bu kadar edebî bir dil, temiz, düzgün, merâmını doğru anlatan ve güzel bir kompozisyonla yazan kalmış mıydı ? Sen… Evet sen, aslında yazar filân olacakken, bulunduğun sektöre yanlışlıkla mı düştün, nedir !? Yanlış mı meslek seçtin yoksa !? :) 
    Seni dikkat ve zevkle okuyunca… Doğrusu, asıl konuyu unutup işte bunları yazmaktan kendimi alamadım !
    Son olarak… Bütün bir hayâtında esenlik ve başarılar dilerim.

    Not: Daha zor bir bölüm bulamadığı için, İst. Ün. Fen Fak. Fizik’te okuyan iki oğlumun büyüğü, baştan beri ve hâlen bilgisayar sektöründe çalışmaktadır. Ağzı da lâf yapar ama, böyle de yazabilir mi, bilemiyorum ! :) 

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. size katılmamak elde değil hocam. bilal kardeş gibiler beni de twingo delisi yapacaklar. 1990'lar da Renaultun çıkardığı ve ücretsiz gönderdiği Performans dergisinde görmüştüm Twingoyu, bayılmıştım o zamanlar. bu günlerde gene depreşmeye başladı eski yara..

      Sil
  5. İyi günler usta uzun süredir araştırıyorum bende allahın izniyle alıcam twingomu ama bir türlü bagaj ölçülerini bulamadım sana zahmet yazar mısın koltuklar en geride durumdakini

    YanıtlaSil
  6. İyi günler usta uzun süredir araştırıyorum bende allahın izniyle alıcam twingomu ama bir türlü bagaj ölçülerini bulamadım sana zahmet yazar mısın koltuklar en geride durumdakini

    YanıtlaSil